کد خبر: ۵۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰ 16 October 2021

آخرین وضعیت محور دزفول – اصفهان از زبان معاون وزیر راه

معاون وزیر راه و شهرسازی آخرین وضعیت ایجاد محور دزفول – اصفهان موسوم به طرح پاشنه زاگرس را تشریح کرد.

به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا:خیرالله خادمی در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق زلزله‌زده خوزستان که شامگاه جمعه (۲۳ مهرماه) با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان ۱۵ طرح بزرگ در بخش راه داریم که بر اساس اعتبارات در حال انجام هستند. دو طرح ریلی اصفهان - اهواز و شلمچه – بصره نیز در برنامه کاری است و امیدواریم در آینده اجرای این طرح‌ها آغاز شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: شاید محروم‌ترین نقطه در بخش راه، منطقه اندیکا باشد زیرا طرح‌های ملی کمی در این منطقه اجرا شده است و ساخت و ساز نیز در این نقطه هزینه‌بر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح پاشنه زاگرس (دزفول - اصفهان) در سال ۸۸ تصویب شد که اگر این جاده رونق یابد، تحولی در بخش‌های مختلف از جمله اشتغال و گردشگری ایجاد می‌کند اما اعتبارات ملی آن کم است. کار در دو نقطه از دزفول به سردشت در حال انجام است که امیدواریم با منابع اعتباری بیشتر، تحولی در منطقه شمال استان خوزستان داشته باشیم.

خادمی افزود: طرح دیگری نیز در محور مسجدسلیمان به بازفت داریم که اندیکا را نیز در بر می‌گیرد که امسال افزایش اعتبار خوبی داشته است و دو تونل در گردنه تاراز مناقصه شده‌اند و کار از سمت چهار محال و بختیاری آغاز شده است و امیدواریم در یک ماه آینده کار در این بخش را آغاز کنیم.

وی گفت: وضعیت جاده مسجدسلیمان به اندیکا خوب نیست که کار در یک قطعه از آن با ۲۳ کیلومتر آغاز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: دو سال پیش نیز طرحی از الیگودرز به لالی در ردیف بودجه قرار گرفت که مطالعات آن در حال انجام است. کار از سمت الیگودرز به طول ۴۵ کیلومتر آغاز شده است و در حال تلاش هستیم تا با سرعت این کار انجام شود. مطالعات انجام کار از سمت لالی نیز در حال انجام است تا کار این دو نقطه با هم تلاقی یابد و ارتباط بسیار کوتاهی با مرکز کشور و شمال خوزستان برقرار شود. البته جاده کوهستانی و کار در آن سخت است و هزینه بالایی دارد.
برچسب ها: خیرالله خادمی