کد خبر: ۵۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰ 22 October 2021

۲هزار واحد مسکونی بندر امام خرداد سال اینده به بهره‌برداری می رسد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت:مجموعه ۲ هزار واحدی مسکونی شهر بندر امام خمینی(سربندر) که در سیلاب مهیب آذر ماه ۱۳۹۹ به شدت آسیب دید سوم خرداد ۱۴۰۱ با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایرنا: اکبر نیکزاد شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید از روند اجرایی مجموعه ۲ هزار واحدی مسکونی شهر بندر امام خمینی افزود:در این مجموعه ۸۷۰قطعه زمین با وام مصوب به متقاضیان واگذار شده و هم اکنون مشغول ساخت و ساز هستند.

وی با اشاره به اینکه در جریان سیل آذر ماه ۱۳۹۹ شهر بندر امام خمینی حدود پنج هزار واحد مسکونی این شهر آسیب دید افزود: سه هزار واحد از واحدهای به شدت آسیب دیده ، درجا سازی خواهد شد و ۲ هزار واحد دیگر به دلیل غیر استاندارد و آسیب پذیر بودن جا به جا می‌شوند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد:در این مجموعه ۲ هزار واحدی همه تاسیسات زیربنایی نظیر فاضلاب ، شبکه جمع آوری آبهای سطحی ، مدرسه ، فضاهای ورزشی دیده شده است و با تکمیل آن فضایی سالم و آبرومند برای ساکنان شکل خواهد گرفت.

نیکزاد افزود:سه هزارواحد آسیب دیده ناشی از سیل که فاقد هرگونه امکانات زیرساختی هستند درجا سازی می شوند ولی باید ساکنان این خانه ها را تخلیه کنند تا بازسازی و نوسازی آنان شتاب گیرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت و نوسازی پنج هزار واحد آسیب دیده را کاری سخت توصیف کرد و افزود: محوریت و مشارکت مردم ، کار بازسازی پنج هزار واحد مسکونی در شهر بندر امام خمینی را سرعت خواهد داد.

به گزارش ایرنا نیکزاد روزپنجشنبه از مناطق زلزله زده اندیکا در شمال شرق خوزستان نیز بازدید و در نخستین گام برای شروع بازسازی مناطق آسیب دیده ، عملیات آواربرداری در این مناطق را شروع کرد.

قرار است بنیاد مسکن یک هزار خانه تخریب شده ناشی از زلزله ۵.۲ریشتری اندیکا را بسازد و ۲ هزار واحد نیز با تعمیر و بازسازی کند.

زلزله بیش از پنح هزار میلیارد ریال به واحدهای مسکونی ، زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی اندیکا خسارت زد.