کد خبر: ۵۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۰۲ آبان ۱۴۰۰ 24 October 2021
وزیر راه و شهرسازی:

قوانین جدید نظام مهندسی تدوین و به زودی به مجلس ارسال می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از تدوین قوانین جدید نظام مهندسی و ارسال به مجلس شورای اسلامی برای تصویب در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایرنا: وزیر راه و شهرسازی در حساب کاربری خود در توییتر از تدوین قوانین جدید نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد و نوشت: «در حال تدوین و اصلاح قوانین جدید نظام مهندسی هستیم که به زودی به مجلس جهت بررسی و تصویب ارسال می‌کنیم. تا ان‌شاءالله این دغدغه‌های شما عزیزان رفع شود.» 

براساس این گزارش نهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان در کشور برگزار شد و میزان مشارکت در این دوره حکایت از رشد ۱۱۵ درصدی داشت.

انتخاباتی که براساس قانون وزارت راه و شهرسازی نظارت عالیه بر روند برگزاری آن داشت و برخلاف هشت دوره قبلی کاملا به شکل تمام الکترونیکی و با مشارکت بالا برگزار شد.

یکی از مهترین ویژگی های نهمین دوره انتخابات اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان که در ۳۱ استان کشور به شکل تمام الکترونیکی برگزار شد، تعارض منافع و کاهش هزینه برگزاری انتخابات و همچنین افزایش میزان مشارکت با توجه به الکترونیکی برگزار شدن آن بود.

در این انتخابات بنا بر تاکید وزیر راه و شهرسازی، کسانی که در خصوص تعارض منافع در نظام مهندسی استان‌ها، بخشنامه‌های وزارتخانه را رعایت نکردند، پروانه‌هایشان به استناد بند ج ماده ۲۳ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی تعلیق شد.