کد خبر: ۵۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۲ آبان ۱۴۰۰ 24 October 2021
معاون وزیر راه :

خوداظهاری در سامانه املاک تا زمان تمدید مهلت قانونی ادامه دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود پایان مهلت قانونی، امکان خوداظهاری مالکان در سامانه املاک و اسکان وجود دارد و این زمان بار دیگر تا پایان سال تمدید خواهد شد.

به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایرنا:«محمود محمودزاده» افزود: زمان ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان تمدید خواهد شد اما هنوز به تصویب نرسیده است.

 وی گفت: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی این است که همه خانوارها فرصت داشته باشند تا پایان سال در سامانه ثبت نام کنند. این پیشنهاد احتمالا در ستاد مبارزه با کرونا مصوب و در هفته آینده اعلام عمومی می شود.

محمودزاده گفت: اکنون امکان خوداظهاری و ثبت اطلاعات در سامانه وجود دارد و تا زمان تمدید نهایی این امکان برای همه کاربران فراهم است.

به گزارش ایرنا، بر اساس تبصره یک ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مشهور به قانون مالیات بر خانه‌های خالی که در آذرماه سال گذشته در مجلس اصلاح شد، وزارت راه و شهرسازی ملزم به اجرایی شدن امکان خوداظهاری سرپرستان خانوار اعم از مالک و مستأجر در سامانه املاک و اسکان کشور ظرف ۲ ماه از زمان ابلاغ شده بود که این سقف زمانی به دلیل آغاز شدن فعالیت سامانه از ۱۹ فروردین امسال، در ۱۹ خرداد ماه سال جاری به اتمام رسید و مجدد تا پایان مهر ماه تمدید شد.

ثبت اطلاعات در سامانه مذکور منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن، اخذ تصمیمات سیاستی صحیح و در نهایت تسهیل فرآیند خانه‌دار شدن تمام اقشار جامعه می‌شود. مردم برای جلوگیری از ضررهای ناشی از ثبت نکردن اطلاعات سکونتی هر چه سریع‌تر نسبت به خوداظهاری و ثبت مشخصات واحدهای مسکونی تملیکی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس https://amlak.mrud.ir اقدام کنند.