کد خبر: ۵۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰ 25 October 2021

لاستیک ایرانی بخریم یا خارجی؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک اهواز گفت: لاستیک‌های خارجی در بین مردم خواهان بیشتری نسبت به ایرانی دارند اما توصیه ما به مردم، خرید لاستیک ایرانی است، چرا ما باید فروشنده لاستیک کشورهای دیگر باشیم؟
به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا:قدرت‌الله اروجنی با اشاره به کیفیت لاستیک‌های خارجی، اظهار کرد: کیفیت برخی از برندهای لاستیک خارجی از لاستیک‌های ایرانی بیشتر است اما در بین لاستیک‌های خارجی، برندهایی نیز وجود دارد که اصلا با برند ایرانی قابل مقایسه نیستند و کیفیت به مراتب کمتری دارند.

وی افزود: لاستیک‌های خارجی در بین مردم خواهان بیشتری نسبت به ایرانی دارند اما توصیه ما به مردم، خرید لاستیک ایرانی است، چرا ما باید فروشنده لاستیک کشورهای دیگر باشیم؟

اروجنی با اشاره بحث افزایش قیمت لاستیک، تصریح کرد: افزایش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی برای لاستیک‌های رادیال اعلام شده اما فعلاً عملی نشده است و قیمت‌ها تغییری نکرده‌اند. اگر افزایش قیمتی صورت بگیرد در اوایل آبان‌ماه تا اواسط آن انجام می‌شود؛ به نظر بنده هر چیزی که قرار است قیمت آن افزایش پیدا کند ابتدا شایعه آن را در بین مردم پخش می‌کنند.

وی ادامه داد: مدتی است به دلیل این موضوع مردم درب مغازه‌های لاستیک‌فروشی برای خرید لاستیک تجمع می‌کنند و شرایط کار را برای ما سخت و ناراحت کننده کرده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک اهواز گفت: اگر افزایش قیمت جدید لاستیک اعمال شود قدرت خرید مردم کاهش شدیدی خواهد داشت و بازار لاستیک افزون بر گذشته در رکود سنگین‌تری قرار خواهد گرفت؛ در دو سال اخیر، کرونا ضربه بزرگی به اصناف زد و گرانی‌ها نیز بازار را تضعیف کردند.

اروجنی با بیان اینکه در بازار، کمبود لاستیک نداریم، اظهار کرد: وضعیت لاستیک از نظر فراوانی مشکل خاصی ندارد و به وفور در بازار پیدا می‌شود. در شش ماه گذشته کمبود لاستیک پرایدی (رینگ ۱۳ اینچ) به وجود آمده بود اما این مشکل برطرف شد و در حال حاضر در بازار به وفور پیدا می‌شود.

وی بیان کرد: بازار لاستیک در رکود قرار دارد و خرید مردم بسیار کم است و در رابطه با تامین نیاز مردم به لاستیک علی‌رغم اینکه کارخانه‌های تولید  لاستیک زیادی در ایران وجود دارد اما میزان لاستیک‌های ایرانی کم است و جوابگوی نیاز بازار نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک اهواز درباره لاستیک‌های دولتی نیز تصریح کرد: توزیع لاستیک دولتی در بازار انجام می‌شود اما قیمت آن به نرخ آزاد نزدیک شده است و تفاوت قیمتی که قبلاً وجود داشت، به حداقل رسیده و تقریباً به حالت تک‌نرخی رسیده‌ایم.
برچسب ها: لاستیک ایرانی
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
0
خیلی خوب
فواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
0
درود
حمایت از کالای ایرانی وظیفه ی ماست