کد خبر: ۵۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۱۳ دی ۱۴۰۰ 03 January 2022
استاندار خوزستان عنوان کرد:

عدم تخصیص کمک بلاعوض به زلزله زدگان اندیکا

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان اندیکا گفت: یکی از اشکالاتی که وجود دارد، عدم تخصیص کمک های بلاعوض است. برخی از عشایر، تمایلی به گرفتن وام ندارند و خانه بسیاری از این افراد، با همین کمک های بلاعوض نیز بازسازی می شود.
به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا:صادق خلیلیان در نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا اظهار کرد: ان شالله با این جلسات و بازدیدها همانطور که تا کنون پیشرفت های خوبی را در بحث زلزله و رفع محرومیت به وجود آورده است، بتوانیم کار را با سرعت بیشتری دنبال کرده و به سرانجام برسانیم و شاهد این باشیم که تا قبل از پایان سال، بخشی از عشایر در سکونتگاه ها و منازل مطمئن و استاندارد ساکن شوند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خوشبختانه تصمیماتی که گرفته شده، تا کنون به صورت نسبی و به خوبی انجام شده اند. در این راستا تعهد تامین مایحتاج ضروری زندگی مانند قالی، یخچال و اجاق گاز برای یک هزار و ۵۰۰ خانوار تخصیص داده شد که این اقلام، زیر نظر فرماندار به تدریج توزیع خواهند شد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: این اقدام کمک مناسبی است. البته ایتدا باید این خانه ها ساخته شود و سپس این اقلام، در اختیار افراد قرار بگیرد.

وی گفت: در خصوص مباحث مربوط به راه باید تصمیمی گرفته شود تا این راه ها با توجه به اینکه ۴۳ سال از انقلاب گذشته است، را تحت پوشش قرار دهیم و به مرحله اسفالت برسانیم تا با بارندگی آسیب نبینند و راهی مطمئن باشند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بسیاری از افراد ساکن این مناطق، تولید کننده هستند و می توانند با استفاده از جاده، محصولات خود را با هزینه های کمتر برسانند و یا اقلام خود را با هزینه های کمتری برسانند.

خلیلیان با اشاره به بحث آب و برق این مناطق گفت: در این راستا تصمیماتی گرفته شد و در قرارگاه زلزله این مباحث دنبال می شوند. به حول قوه الهی کار با جدیت دنبال خواهد شد.

وی عنوان کرد: باید جلسه ای ویژه گرفته شود تا پا به پای بحث سکونت دائم، ساخت جایگاه های استقرار دام با سرعت بیشتری انجام شود.

استاندار خوزستان افزود: یکی از اشکالاتی که وجود دارد، عدم تخصیص کمک های بلاعوض است. برخی از عشایر، تمایلی به گرفتن وام ندارند و خانه بسیاری از این افراد، با همین کمک های بلاعوض نیز بازسازی می شود.

وی بیان کرد: درخواست بنده این است افرادی که آمادگی مشارکت در ساخت را دارند و با در اختیار قرار دادن مصالح به آن ها، خودشان توان بازسازی را داشته باشند، این کار صورت بگیرد. 

استاندار خوزستان بیان کرد: اگر بتوانیم با حضور یک ناظر فنی، استانداردها را نیز در اختیار این افراد قرار دهیم، این کار قدمی رو به جلو خواهد بود و روند بازسازی نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت.

خلیلیان گفت: این کار کمک می کند تا به صورت موازی از توان بنیاد مسکن، قرارگاه و بسیج سازندگی و مردم در راستای تسریع بازسازی ساخت مسکن دائم و جایگاه های دام استفاده شود و موجب می شود خود مردم در بازسازی حضور داشته باشند و همه بار بر روی دستگاه های دولتی که درگیر مباحث اداری هستند انداخته نشود.