کد خبر: ۵۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۸ - ۱۵ دی ۱۴۰۰ 05 January 2022
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

منازل روستایی کشور تا سال ۱۴۱۰ مقاوم سازی می‌شود

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: بر اساس افق سال ۱۴۱۰ همه منازل روستایی و واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر کشور مقاوم سازی و نوسازی می شود.
به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایرنا:حجت الاسلام حسین روحانی نژاد چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه ۵۳۵ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در منطقه اکباتان اهواز در گفت و گو با خبرنگاران افزود:هم اکنون ۵۲درصد واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر۲۵هزار نفر کشور مقاوم سازی شده که امیدواریم با حمایت دولت و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بتواند در یک برنامه مدون ۱۰ساله همه واحدهای مسکونی فرسوده روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که در برابر حوادث طبیعی آسیب پذیر هستند را مقاوم سازی کند.
وی به اهتمام دولت سیزدهم در اجرای طرح جهش تولید مسکن اشاره کرد و آمادگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را برای همراهی با دولت در اجرای طرح جهش تولید مسکن و مقاوم سازی منازل روستایی  اعلام کرد.

سهم ۴۰۰هزار واحدی ساخت خانه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
حجت الاسلام روحانی نژاد گفت:از مجموع ساخت یک میلیون خانه در طرح جهش تولید مسکن در سال ، ۴۰۰هزار واحد توسط بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر و زیر ۱۰۰هزار نفر ساخته می شود.
وی گفت:طبق برنامه ۲۰۰هزار واحد مسکونی در سال در روستاهای کشور با استفاده از تسهیلات ۲ میلیارد ریالی و ۲۰۰هزار خانه در شهرهای زیر۲۵هزار و زیر ۱۰۰هزار نفری با  همان تسهیلات ۲میلیارد ریالی و کارمزد پنج درصدی ساخته می شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه افزود: در صورت تامین زمین در شهرهای زیر۱۰۰هزار نفری و زیر ۲۵هزار نفری توسط وزارت راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن می تواند از سال آینده ساخت مسکن در این شهرها را شروع کند.

افزایش سقف وام نوسازی مسکن روستایی به ۲ میلیارد ریال
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از افزایش ۲ برابری تسهیلات بانکی به ۲ میلیارد ریال با نرخ پنج درصد برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی روستایی خبر داد.
حجت الاسلام روحانی نژاد افزود:خوشبختانه با اهتمام رییس جمهور و موافقت وزارت راه و شهرسازی تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی مسکن روستای از یک میلیارد به ۲ میلیارد ریال افزایش یافته و این فرصت مناسبی برای طرح جهش تولید مسکن در مناطق روستایی است.
وی گفت: با توجه به اینکه زمین و نیروی کار در روستاها وجود دارد با تسهیلات ۲ میلیارد ریالی ، ساخت مسکن در روستاها تا مرحله سفت کاری پیش خواهد رفت و این می تواند روند مقاوم سازی منازل روستایی را شتاب دهد.

نوسازی منازل آسیب دیده اندیکا تا ۶ ماه آینده
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: نوسازی منازل آسیب دیده از زلزله ۱۲ مهرماه شهرستان اندیکا تا ۶ ماه آینده به پایان می رسد.
حجت الاسلام روحانی نژاد با اشاره به بازدیدش از مناطق زلزله زده اندیکا در ۲۰۰ کیلومتری شمال شرق اهواز افزود:۹۸۰واحد تخریبی ناشی از زلزله نوسازی می شود و تعدادی زیادی واحد مسکونی آسیب دیده نیز مرمت می شوند هرچند ممکن است واحدهای کمتر آسیب دیده از نو ساخته شوند.
وی ابراز امیدواری کرد بانک ها در پرداخت تسهیلات سریع تر اقدام کنند تا روند ساخت و ساز سرعت گیرد و طبق برنامه ۶ ماهه ، کل بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده پایان و تحویل مردم منطقه شود.
وی عدم دسترسی مناسب به مصالح ساختمانی و سخت گذر بودن مسیرهای دسترسی برای انتقال تجهیزات و ماشین آلات از مشکلات و چالش های پیش رو برای سرعت بخشیدن به روند بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا عنوان کرد.
 در بازدید حجت الاسلام روحانی نژاد از پروژه ۵۳۵ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در منطقه اکباتان اهواز اعلام شد واحدهای در دست ساخت در این طرح که هم اکنون ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا سال ۱۴۰۲  به مالکان تحویل داده خواهد شد.
همچنین روحانی نژاد در سفر ۲ روزه به خوزستان حجت الاسلام سیداسحاق موسوی را به عنوان نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان معرفی و منصوب کرد.