کد خبر: ۵۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۸ دی ۱۴۰۰ 08 January 2022

نشریه شمس شماره 120 سازمان نظام مهندسی ساختمان چاپ و منتشر شد.

«شمس» نشریه رسمی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان است که با هدف انعکاس رویدادها و فعالیت‌های انجام گرفته در سازمان و همچنین به روزرسانی دانش و توان فنی اعضا به صورت فصلنامه منتشر می‌شود .
به گزارش سازه نیوز:در شماره 120 این نشریه در بخش پرونده به موضوع تعارض منافع که از مباحث چالش برانگیز این روزهاست، پرداخته شده است. در فصل اول، ابتدا تعاریف و ریشه شناسی مفهوم تعارض منافع مطرح و سپس تاریخچه این بحث در سازمان نظام مهندسی ساختمان، ابلاغیه های وزارت راه و شهرسازی و ... در قالب گفت‌وگو، یادداشت و گزارش بررسی شده است.




 در بخش دوم این نشریه، تأثیر ویروس کرونا بر صنعت ساختمان و راهکارهای مواجهه با آن تحلیل و به صورت ارائه گزارش آماری، گفت‌وگو و ... مطرح شده است. ماهیت حقوقی شوراهای انتظامی، آئین رسیدگی به تخلفات در شوراهای انتظامی و قرارداد همسان نظارت بر اجرای ساختمان موضوعاتی است که در بخش حقوقی این مجله بررسی شده است و در فصل آخر نگاهی به توسعه پایدار شهر و ساختمان، مدیریت یکپارچه شهری، نوآوری در صنعت ساختمان، مباحث 22، 23 و 24 مقررات ملی ساختمان و فرایندهای ساخت و ساز در کشور پرتغال شده است. برای مطالعه نسخه الکترونیک این شماره می‌توانید به سایت www.shamsmag.ir مراجعه نمائید.
برچسب ها: نظام مهنذسی