کد خبر: ۵۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ 26 March 2022

افتتاح جشنواره عیدانه صنایع‌ دستی در مسجد رنگونی‌های آبادان

به مناسبت نوروز ۱۴۰۱، جشنواره عیدانه صنایع‌دستی استان خوزستان در مسجد رنگونی‌های آبادان افتتاح شد.



به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا: به مناسبت نوروز ۱۴۰۱، جشنواره صنایع‌دستی عیدانه با همت اعضای شرکت تعاونی نواندیشان هنر و صنعت و کارآفرینان در مسجد تاریخی رنگونی‌های آبادان آغاز به کار کرده است.

در این نمایشگاه صنایع‌دستی که با شرکت هنرمندانی از استان خوزستان برپا شده است، حدود ۲۰ غرفه صنایع‌دستی مشغول به کار هستند و بازدیدکنندگان می‌توانند در این غرفه‌ها، صنایع‌دستی بومی منطقه مانند حصیربافی، گلیم‌بافی، زیورآلات، نقاشی روی پارچه، مس‌کاری و... را خریداری کنند.

سال ۱۲۹۱ شمسی پالایشگاه آبادان به عنوان اولین واحد تصفیه نفت ایران و مرکز عمده صدور فرآورده‌های نفتی در نیمکره شرقی آغاز به کار کرد. با مطرح شدن آبادان به عنوان یکی از شهرهای صنعتی، هزاران تبعه انگلیسی، هندی و پاکستانی به این شهر مهاجرت کردند. از نخستین گروه‌هایی که به آبادان آمدند کارکنان پالایشگاه رنگون، پایتخت کشور برمه (میانمار) و عمدتاً رنگونی‌الاصل و مسلمان بودند. به همین دلیل درصدد تأسیس عبادتگاه در زمین‌های شرکت نفت برآمدند و بالاخره با موافقت این شرکت، ساخت مسجد به دست کارگران پاکستانی پالایشگاه آبادان آغاز و در سال ۱۲۹۹ خورشیدی بنای آن نهاده شد.

جشنواره عیدانه صنایع‌دستی مسجد رنگونی‌های آبادان از تاریخ ۲ فروردین تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۱، از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ پذیرای گردشگران و مردم منطقه است.
خدیجه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
0
عالی
نواصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
0
لذت بردیم
سعیداوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
0
عالی بود