کد خبر: ۵۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ 28 July 2022

افتتاح گام نخست طرح اقدام ملی مسکن اندیمشک تا ۱۰ ماه

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گام نخست طرح اقدام ملی مسکن اندیمشک شامل ۲۲۰ واحد، تا ۱۰ ماه آینده افتتاح می‌شود.
 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با تاکید بر همت دولت و مسوولان کشور برای تسریع در روند مقاوم سازی مسکن روستاییان گفت: تاکنون ۵۰ درصد واحدهای روستایی در سطح کشور مقاوم سازی شده‌اند.

به گزارش ایرنا اکبر نیکزاد ثمرین روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح اقدام ملی مسکن اندیمشک در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طبق برنامه ریزی قرار است سالیانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی را در روستاها مقاوم سازی کنیم.
وی‌ ادامه داد: در سال ۱۴۱۰ در کشور جشن پایان عملیات مقاوم سازی مسکن های روستایی را برگزار خواهیم کرد.
 

مراجعه روستاییان به شعب بنیاد مسکن برای دریافت وام ۲ میلیاردی از هفته آینده

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: روستاییان از روز شنبه هفته آینده می‌توانند با مراجعه به شعب بنیاد مسکن شهرستان‌ها برای دریافت تسهیلات ۲ میلیارد ریالی مقام سازی اقدام کنند؛ ضمن اینکه مقرر شد بانک مرکزی به بانک‌های عامل برای پرداخت این تسهیلات ، هماهنگی لازم را ابلاغ کند.

وی ادامه داد: پارسال در شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهور مصوب شد که وام مسکن روستایی به ۲ میلیارد ریال با سود پنج درصد، بازپرداخت ۲۰ ساله و ضمانت سفته زنجیره سه نفره افزایش یابد.
نیکزاد ثمرین افزود:برای عملیاتی شدن این موضوع باید دولت، ۱۳درصد تفاوت سود را تامین می‌کرد که برای دولت بار مالی داشت ولی با این وجود، به دلیل نگاه ویژه رییس جمهور به روستاییان، با پرداخت این تسهیلات موافقت شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بازدید از مناطق مختلف اندیمشک را در راستای تسریع عملیات اجرایی چندین طرح بیان کرد و گفت:در طرح مسکن محرومان صد واحدی این شهرستان وقفه‌ کوتاهی ایجاد شده بود که مقرر شد تا یک ماه آینده برنامه ریزی کامل انجام و عملیات اجرایی آن شروع شود.
وی‌با اشاره به بازدید از روستاهای دوکوهه، تنور بلند و ادریسی اندیمشک گفت:هرکدام از این روستاها که طرح هادی آنها تمام شده بازنگری لازم نیز انجام می‌شوند و مشکلات و مسایل روستا از جمله در بحث تامین مسکن جوانان ، بررسی و تصمیم لازم برای رفع مشکلات گرفته می‌شود.
نیکزاد ثمرین ادامه داد:در خصوص بحث اجرای طرح هادی با عنایت رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم‌ اندیمشک، سهمیه قیر خوبی در نظر گرفته شده که همیاری ساکنان برای اجرای آسفالت ضرورت دارد.

وی بیان کرد: در این راستا به هر کدام از این روستاها ۱۰ میلیارد ریال داده می‌شود و بنیاد مسکن نیز با همکاری بخشداری و دهیاری معابر این روستاها را که زیرسازی شده باشند آسفالت خواهد کرد.
وی‌گفت: در خصوص مسجد روستای تنوربلند که از روستاهای بزرگ اندیمشک است مقرر شد که جانمایی و آماده شدن نقشه فنی مهندسی‌ در یکماه انجام شود تا عملیات اجرایی آن همزمان با شروع طرح مسکن محرومان ، آغاز شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گام نخست طرح اقدام ملی مسکن اندیمشک شامل ۲۲۰ واحد، تا ۱۰ ماه آینده افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: طرح اقدام ملی مسکن گامی ارزشمند و مهم در سطح کشور است و در اندیمشک با هماهنگی مسوولان این شهرستان با شتاب خوبی در دست اجرا است.
فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید با تشریح نیازها و دغدغه‌های مردم اندیمشک، بر ضرورت احداث اماکن آموزشی ، فرهنگی و رفاهی در این‌ منطقه تاکید کرد.

طرح اقدام ملی مسکن در کوی نیروی اندیمشک در زمینی به مساحت هشت هکتار و در ۲ فاز در دست اجرا است.در گام نخست تعداد ۲۲۰ باب منزل مسکونی و در مجموع ۵۰۰ واحد احداث خواهد شد.
به گزارش ایرنا اکبر نیکزاد ثمرین رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور روز پنجشنبه از روند احداث طرح اقدام ملی مسکن و برخی مناطق بخش الوار گرمسیری و بخش مرکزی اندیمشک دیدن کرد.فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان و جمعی از مسوولان محلی نیکزاد را همراهی می‌کردند.

شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان واقع شده است.