کد خبر: ۵۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱ 03 October 2022

پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن در نیمه دوم سال

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: تورم و افزایش قیمت در بازار مسکن برای نیم فصل دوم سال همچنان تداوم خواهد داشت.
به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا:فرشید پورحاجت  با اشاره به آخرین وضعیت بازار مسکن کشور و همچنین پیش بینی آینده بازار مسکن در ۶ ماهه دوم سال اظهار کرد: علی رغم همه صحبت‌های انجام‌شده در خصوص تولید مسکن، حمایت از بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه مسکن در یک سال گذشته تاکنون باید گفت که هیچ افق روشنی پیش روی بازار مسکن کشور نیست.

وی افزود: آنچه در بازار مسکن شاهد هستیم برخلاف صحبت‌های انجام‌شده از سوی دولت است و شرایط تولید مسکن در کشور بسیار پرمخاطره، پر ریسک و سخت است و متاسفانه هیچ نظارت و کنترلی نیز از سوی دستگاه‌های متولی انجام نمی‌شود و علی رغم این مساله خود دستگاه‌های متولی نیز به مشکلات دامن می‌زنند.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با اشاره به پیش‌بینی‌ها برای وضعیت بازار مسکن در ۶ ماهه دوم سال گفت: تورم و افزایش قیمت در بازار مسکن برای نیم فصل دوم سال همچنان تداوم خواهد داشت. باید پذیرفت که بازار مسکن بخشی از اقتصاد است و تا زمانی که اقتصاد کشور در تلاطم باشد، نباید انتظار داشت که بازار مسکن وضعیت مناسبی داشته باشد.

پورحاجت عنوان کرد: باید به بحث تولید مسکن در کشور توجه جدی شود که متاسفانه در یک ساله اخیر علی رغم همه صحبت‌های انجام شده از سوی دولت و تاکید رئیس جمهور بر این مساله، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آمار پروانه‌های ساختمانی در کشور کاهش چشمگیری داشته است، ادامه داد: شرایطی که اکنون در بازار مسکن مشاهده می‌شود، عدم رغبت انبوه‌سازان واقعی کشور به تولید مسکن به دلیل مشکلات این حوزه است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور در پایان با اشاره به ناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی مسئول در حوزه ساخت مسکن در کشور خاطرنشان کرد: با توجه شرایط موجود باید گفت که نه تنها در ۶ ماه آینده بلکه در یک سال آینده وضعیت بازار مسکن خوب نخواهد شد و همچنان با تورم قیمت مواجه خواهیم بود.
برچسب ها: بازار مسکن