کد خبر: ۵۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۲ دی ۱۴۰۱ 12 January 2023
/لایحه بودجه ۱۴۰۲/

اختصاص ۳۳۳ میلیون یورو به مسکن مددجویان

در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مبلغ ۳۳۳ میلیون یورو از طریق شرکت ملی نفت ایران به تامین مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص یافته است.

به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا: در جدول شماره (۲۱) لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۳۳ میلیون یورو به مسکن محرومین تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص می‌یابد. با توجه به قیمت ۴۴ هزار تومانی یورو در ۲۱ دی ۱۴۰۱ این رقم در این روز حدود ۱۴ هزار و ۶۲۵ میلیارد تومان می‌شود.

هم‌چنین برای طرح‌های بخش آب ۵۰۰ میلیون، بخش راه ۱۶۷ میلیون و طرح‌های پیشران، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین ۲۰۰ میلیون یورو در قالب جدول شماره ۲۱ اختصاص می‌یابد.

به طور کلی در جدول شماره ۲۱ مبلغ ۴۵۰۰ میلیون یورو به توزیع اعتبار موضوع بند «ی» تبصره (۱) اختصاص دارد.

براساس تبصره یک لایحه بودجه ۱۴۰۲ دولت مکلف است از طریق شرکت ملی نفت ایران نسبت به تحویل نفت خام و میعانات گازی به اشخاص معرفی شده توسط دستگاه‌های اجرایی براساس قیمت روز صادراتی شرکت مذکور و پس از تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور اجرای مواردی اقدام کند.

طبق بند «ی» تبصره یک این موارد بر این اساس است که مازاد در سقف مندرج در بند «ب» این تبصره تا مبلغ سه میلیارد یورو به ستاد کل نیروهای مسلح به منظور تقویت بنیه دفاعی تحقیقات راهبردی و پرداخت تعهدات مربوط به طرح‌های دفاعی و تا مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو بابت طرح‌های محرومیت‌زدایی و پیشران براساس نرخ سامانه معاملات الکترونیکی با خزانه‌داری کل کشور اعمال حساب کند.
برچسب ها: مسکن مددجویان