کد خبر: ۵۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۲۸ دی ۱۴۰۱ 18 January 2023
استاندار آذربایجان غربی:

زلزله خوی به ۵۰۰‌ واحد مسکونی خسارت وارد شد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ارزیابی‌های های اولیه صورت گرفته از مناطق زلزله زده خوی گفت: در این زمین لرزه ۵۰۰‌ واحد مسکونی در ۱۵ روستا بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیده‌اند.
به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا:محمدصادق معتمدیان چهارشنبه شب ۲۸ دی ماه در گفت وگو با خبرنگاران در خوی افزود: ارزیابان و تیم‌های امدادی از دقایق اولیه پس از زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ظهر امروز به کانون زلزله اعزام شده و علاوه بر ارزیابی‌های اولیه، بلافاصله کار امدادرسانی به زلزله‌زدگان را هم آغاز کردند.

وی اضافه کرد: در این زمین‌لرزه همچنین ۱۵۰‌ نفر مصدوم شده و به مراکز درمانی مراجعه کردند که به غیر از ۱۷ نفر از آنها که بستری شدند مابقی به صورت سرپایی معالجه و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

استاندار آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به اینکه با توجه به برودت هوا، اسکان کسانی که منازلشان دچار خسارت شده از اولویت‌های امدادرسانی است، ادامه داد: در یک ساعت اول پس از وقوع زلزله شاهد حضور مدیران دستگاه‌های امدادی در شهرستان بودیم و برنامه ریزی ویژه‌ای برای امدارسانی و اسکان مردم صورت گرفته است.

معتمدیان با تاکید بر ارائه خدمات حداکثری اظهار کرد: بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته توسط هلال احمر در حال توزیع در مناطق زلزله زده است.

استاندار آذربایجان غربی ساعتی بعد از وقوع زلزله  به شهرستان خوی رفت و در بدو ورود با حضور در بیمارستان ابن شهر از مصدومان زلزله که در مراکز درمانی بستری هستند عیادت کرده و دستورهای لازم برای ارائه خدمات درمانی به مصدومان را صادر کردند.