کد خبر: ۵۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ 15 March 2023
معاون وزیر راه و شهرسازی:

مشکلات مسکن مهر خوزستان با نصف کشور برابری می‌کند

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مشکلات مسکن مهر خوزستان با نصف کشور برابری می کند.
به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا:ارسلان مالکی در نشست مشترک قرارگاه ملی مسکن و شورای مسکن خوزستان که امروز ۲۳ اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اهواز یک کلانشهر است که بیشترین کمبود مسکن را طبق مطالعات انجام شده دارد و به همین منظور برای اجرای طرح های مسکن باید تامین زمین را پیش بینی کنیم.

وی افزود: بهترین راه این است که با توافق با مالکان بخش خصوصی بخشی از زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن را در کلانشهر اهواز تامین کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که می توان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان اجرایی کرد شهرک سازی است که در قانون جهش تولید نیز آمده است.

مالکی عنوان کرد: شناسایی و مکان یابی زمین های مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید توسط اداره کل راه و شهرسازی خوزستان انجام شود. استفاده از اراضی سایر دستگاه ها نیز ظرفیت بسیار خوبی است که می توان از آن استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: می توان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان از زمین های سایر دستگاه های اجرایی استفاده کرد تا بتوانیم اجرای این طرح را در استان با سرعت بالاتری پیش ببریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یک قرارگاه در راه و شهرسازی خوزستان برای تامین زمین و همچنین یک کارگروه با تشخیص استاندار خوزستان در این خصوص باید تشکیل شود تا این موارد را به صورت همزمان پیش ببرد.

مالکی عنوان کرد: بحث آماده سازی زمین برای اجرای این طرح بسیار مهم است زیرا اختصاص زمین به صورت خام است اما باید زمین پس از تخصیص آماده شود تا بتوانیم بر روی آن طرح نهصت ملی مسکن را اجرایی کنیم.

وی اظهار کرد: منابع آماده سازی زمین نیز از محل منابع سازمان ملی زمین و مسکن تامین می شود و در این زمینه همه اختیارات را به استان ها داده ایم تا آن ها بتوانند با استفاده از این اختیارات کارها را پیش ببرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بحث مسکن مهر بیان کرد: مشکلات مسکن مهر خوزستان با نصف کشور برابری می کند. جبران عقب ماندگی مسکن مهر خوزستان نیازمند کار جهادی است که باید به صورت انقلابی و جهادی این مشکل برطرف شود.

مالکی خاطرنشان کرد: این کار نیازمند یک توان و پیگیری ویژه است که با حمایت استاندار خوزستان می توانیم شاهد حل مشکلات مسکن مهر خوزستان باشیم. 
شروین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
0
0
به امید تلاش جهادگران عزیز