کد خبر: ۵۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ 18 March 2023
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی خبرداد

اتمام آواربرداری ۱۸۰۰ واحد مسکونی تخریبی در خوی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی از اتمام عملیات آواربرداری ۱۸۰۰ واحد تخریب شده در مناطق زلزله زده خوی خبرداد.
به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا:برزگر افزود: عملا عملیات آواربرداری واحدهای تخریب شده با استقرار۱۶۳ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر دستگاه های خدمات رسان استان به اتمام رسید و طی چند روز آینده در حال لکه گیری این عملیات در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به تامین مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و سیمان رایگان ، اسکلت های فلزی ، آجر و بلوک های سقفی همزمان با عملیات آواربرداری ، کار بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده خوی آغاز شده و تاکنون در ۱۲۷ واحد مسکونی عملیات بتن ریزی فونداسیون به اتمام رسیده است.

برزگر تصریح کرد: همچنین با نصب ۴۹ اسکلت فلزی،  عملیات دیوارچینی و بتن ریزی سقف در مناطق روستایی آغاز شده و دیوارچینی  ۶ واحد مسکونی  و اجرای سقف ۳ واحد مسکونی در این مناطق به پایان رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: همچنین ابلاغ دستورکارهای تعمیرات در مناطق زلزله زده شهرستان خوی به سرعت ادامه دارد و این دستورکارها تاکنون به ۲۲ هزار و ۸۹۷  واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است.ابلاغ دستورکارهای تعمیری در سطح روستاها و شهر فیرورق به اتمام رسیده است .

وی اظهارکرد: واریز بلاعوض های تعمیری به حساب مالکان این واحدها در مناطق زلزله زده آغاز گردیده و از مجموع ۲۲ هزار و ۸۹۷ واحد مسکونی که دستورکارهای تعمیرات برای مالکان آنان ابلاغ شده تاکنون فرآیند پرداخت بلاعوض تعمیرات  ۶۵۰۰ واحد مسکونی به حساب مالکان انجام یافته است.

برزگر گفت: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد  مسکن تامین و به واحدهای مسکونی روستایی آواربرداری شده توزیع شده است