کد خبر: ۵۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ 21 April 2024

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: پیشنهاد افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به دولت ارائه می‌شود

«غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص افزایش تسهیلات بخش مسکن روستایی، گفت: تسهیلات مسکن روستایی از بهمن‌ماه سال گذشته بعد از طی مراحل اداری، اخذ تضامین بانک مرکزی و سازمان برنامه‌وبودجه به ۹ بانک عامل ابلاغ شد. اما از اول دی سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون‌تومانی آغاز و در این مدت حدود ۳ ماه بیش از ۲۶۰ هزار نفر به بانک‌ها برای وام مسکن روستایی معرفی و ۱۱۰ هزار واحد مسکونی هم عقد قرارداد شده است.

به گزارش سازه نیوز :رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد.

صالحی ادامه داد: چنانچه بانک‌های عامل همراهی خوبی داشته باشند می‌توانیم سقف وام مسکن روستایی را افزایش دهیم. به‌هرحال ظرفیت خوبی در روستاها وجود دارد و میزان ساخت‌وساز رونق خوبی گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهاجرت به روستاها را یک مزیت عنوان کرد و افزود: مهاجرت معکوس روند صعودی به خود گرفته است و همین مسئله تقاضا برای ساخت‌وساز را افزایش و رونق داده است.

وی در خصوص هزینه ساخت مسکن در روستاها توضیح داد: هزینه ساخت مسکن بسته به متریال به کار رفته به طور متوسط و پایه هر متر ۸.۵ میلیون تومان است. البته این هزینه و این مبلغ مربوط به هزینه‌های سال ۱۴۰۲ است و امسال این مبالغ متفاوت خواهد بود.