کد خبر: ۵۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ 30 August 2024
معاون وزیر صمت مطرح کرد:

صنعت ساختمان میتوان میثاق دولت در تحقق برنامه هفتم و رشد اقتصادی را محقق کند

برادران گفت: میثاق دولت پیگیری برنامه هفتم و رشد اقتصادی هشت درصد است که صنعت ساختمان باید به این سمت حرکت کند تا سایر صنایع نیز رونق پیدا کنند. چراکه بیش از ۱۲۰ صنعت وابسته به ساختمان هستند که با رونق ساختمان سازی این صنایع نیز مورد بهره‌وری قرار می گیرند.

به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا :محمدمهدی برادران در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اظهار کرد: صنعت ساختمان باید به سمت صنعتی شدن و استفاده از تکنولوژی‌ حرکت کند.

وی افزود: برای بهره‌وری بالاتر باید قیمت تمام شده ساخت مسکن کاهش پیدا کند. 

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه نیازمند بهره‌وری در فضا و انرژی ساختمان‌سازی هستیم گفت: در سال‌های گذشته شهرداری‌ها نتوانستند استانداردهای ساختمان را اجرایی کنند به همین دلیل ما در مقایسه با برخی کشورها چالش‌های جدی داریم.

برادران تاکید کرد: صنعت ساختمان و صنایع وابسته مانند لوازم آشپزخانه و سایر وسایل در حوزه شیرآلات مهم‌ترین دغدغه ما است. ساخت شیرآلات با سرب بالا مهم است اما در کشور ما مورد توجه قرار نگرفته و حتی در ساختمان‌های اداری و استانداردها رعایت نشده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در فضاها با طراحی‌های جدید شاهد کاهش استفاده از متریال هستیم گفت: در ساختمان‌سازی نیازمند استفاده از تجارب جهانی هستیم، توانمندی صادرات به کشورهای همسایه داریم که در سطح منطقه نیز اقداماتی صورت گرفته است. 

وی اظهار کرد: امیدارم با پیمان‌های منطقه‌ای در قالب تهاتر بتوانیم در صادرات، محصولات نهایی را ارائه کنیم. 

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور اتابک گفت: ایشان از پیشگامان صنعت ساختمان بود که طرح اجرایی اکباتان را برعهده داشت که طرح‌های ناتمام را به اتمام رساند. باید از ظرفیت تجربه اتابک در صنعت ساختمان بهره ببریم ضمن اینکه ایشان اشراف به صنعت سیمان و فولاد نیز دارد. 

وی تاکید کرد: میثاق دولت پیگیری برنامه هفتم و رشد اقتصادی هشت درصدی است که صنعت ساختمان باید به این سمت حرکت کند تا سایر صنایع نیز رونق پیدا کنند. چراکه بیش از ۱۲۰ صنعت وابسته به ساختمان هستند که با رونق ساختمان سازی این صنایع نیز مورد بهره وری قرار می گیرند. 

برادران با اشاره به شهرسازی در شهرهای جدید گفت: باید در این صنعت به بخش خصوصی و نگاه تعاونی توجه شود. اگر به رشد بالا در صنعت ساختمان دست پیدا کنیم اشتغال افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: آسیب‌های زیادی در صنعت ساختمان داریم که با زلزله دچار چالش می‌شویم بنابراین نباید مورد غفلت واقع شویم و باید طرح‌های بزرگ را دنبال کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ساخت یک میلیون مسکن در سال در دستور کار است که باید به تجهیزات ساختمان و لوازم داخلی نیز با راندمان بالا ‌مصرف پایین توجه شود، مثلا بیش از ۲۰ میلیون بخاری داریم که به سمت کم مصرف باید حرکت کرد.

وی بیان کرد: حمایت از صنایع تکمیلی در حوزه صنعت منجر به تولید در تیراژ بالا می شود.


بازدید:۴۴