کد خبر: ۵۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۳ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ 02 September 2024

گودرزوند: باید مردم نتیجه اجرای پروژه‌های عمرانی را ببینند/دولت به دنبال اتمام پروژه‌هاست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که دولت چهاردهم در راستای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و خدمت به مردم به دنبال اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و این‌که در صورت تعریف پروژه جدید، آن پروژه در بازه زمانی مشخص به پایان برسد.

به گزارش سازه نیو زو به نقل از ایسنا :مهرداد گودرزوند چگینی  با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره اتمام پروژه‌های نیمه تمام اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب حرکت در مسیر اتمام پروژه‌هاست که در سنوات گذشته شاهد این کار بودیم.

وی توضیح داد: پروژه‌ها به دلیل تامین منابع تکمیل نشده و روی زمین مانده است لذا در سال‌های گذشته این رویه در پیش گرفته شد که پروژه‌ها تکمیل شود و به دنبال تعریف پروژه‌های جدید نباشیم؛ این مسیر کمک می‌کند که جلوی افزایش تورم گرفته شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی تعداد پروژه‌ها زیاد باشد و امکان اتمام آن هم فراهم نشود هزینه اجرای پروژه چند برابر می‌شود و در نتیجه پروژه سه ساله حتی بعد از ۲۰ سال هم به پایان نمی‌رسد. این به معنای چند برابر شدن هزینه و به دنبال آن تحمیل گرانی و تورم و هدررفتن منابع کشور است لذا باید در راستای ساماندهی پروژه‌ها اقدامات موثری صورت گیرد.

گودرزوند چگینی تاکید کرد: باید مردم نتیجه کارها را ببینند و همین موضوع هم امید را در بین مردم زیاد می‌کند وقتی پروژه‌ای بعد از گذشت چند سال هنوز تمام نشده قطعا مردم هم نتیجه کار را نمی‌بینند. به نظر می‌رسد رویه دولت جدید هم به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه تمام باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در جمع‌بندی اظهار کرد: پیام صحبت‌های شب گذشته رئیس جمهور این بود که در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و خدمت به مردم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و گران شدن پروژه‌ها و همچنین افزایش نقدینگی به دنبال اتمام پروژه‌های نیمه تمام است روندی که به ساماندهی پروژه‌ها کمک می‌کند و همچنین در صورت تعریف پروژه جدید هم در دوره زمانی مشخص به پایان می‌رسد.


بازدید:۱۶