کد خبر: ۵۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ 10 September 2024
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

فرایند ساخت ۲۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی در حال انجام است

مجید جودی عاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از انعقاد قرارداد تسهیلات احداث ۲۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی توسط بانک‌ها خبر داد و گفت: بنیاد مسکن در عمل به تعهدات خود در اجرای ماده ۵۱ قانون برنامه هفتم توسعه برای ۱۴۰۲ تعداد ۲۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی را وارد مدار ساخت کرد.


به گزارش سازه نیوز و به نقل از در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی :مجید جودی معاون مسکن روستایی و امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اقدامات آن بنیاد برای اجرای ماده ۵۱ قانون برنامه هفتم توسعه در خصوص مسکن روستایی توضیحاتی ارایه کرد و گفت: در برنامه هفتم توسعه ساخت سالیانه حداقل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی با مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و به صورت وام‌های کم‌بهره (۵ درصد) تاکید شده است که این طرح از جمله طرح هایی است که در سایر برنامه ها نیز ابلاغ و اجرایی شد.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: سال گذشته و در دی ماه این قانون برای سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد که ساخت ۳۵۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن در برنامه قرار گرفت. هم اکنون ۳۲۱ هزار واحد از واجدان شرایط برای دریافت وام به بانک ها معرفی شدند و بانک ها با ۲۲۶ هزار نفر عقد قرارداد کردند.

به گفته جودی، پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال جاری نیز احداث ۳۵۰ هزار واحد است که مکاتبات آن با دولت انجام شده است و با موافقت دولت سهمیه سال ۱۴۰۳ نیز به زودی آغاز خواهد شد.

گفتنی است، در حال حاضر وام های کم بهره برای هر واحد مسکونی روستایی ۳۵۰ میلیون تومان است.


بازدید:۸۲