کد خبر: ۵۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ 18 September 2024
استاندار خوزستان:

بافت تاریخی اهواز بازآفرینی می‌شود / نیزارهای کارون حذف می‌شوند

 استاندار خوزستان با اشاره به پروژه‌های بازآفرینی بافت تاریخی اهواز گفت: با توجه به اینکه اهواز یکی از کلان‌شهرهای بزرگ و تاریخی کشور است، مقرر شده شهرداری و اداره میراث فرهنگی، کار تعمیر را در مکان‌های مورد نیاز انجام دهند و ظرفیت گردشگری خوبی ایجاد شود. 


به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا :علی‌اکبر حسینی محراب در پایان نشست قرارگاه توسعه شهری اهواز با موضوع بررسی پروژه‌های شهری آغاز سال تحصیلی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بحث‌های مهم این جلسه، ساماندهی ورودی‌ها بود که قبلاً مصوب شده بود و قراردادها بین مجریان، پیمانکاران و کارفرماها در حال انعقاد است تا ورودی‌های شهر را ساماندهی کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات، آمادگی شهر برای بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در اول مهر و حمل و نقل بود. تصمیم گرفته شده است که در ۱۵ روز نخست مهر ماه زمان فعالیت اداره‌ها شناور باشد. 

استاندار خوزستان گفت: در دولت مصوب شده بود پدر یا مادر می‌تواند از ساعت شناور استفاده کند، اما با توجه به بزرگی اهواز تصویب کردیم پدر و مادر هر دو می‌توانند از یک ساعت شناور استفاده کنند و فرزندان‌شان را به مدرسه ببرند بعد سر کار بروند.

حسینی محراب بیان کرد: در بحث مترو نیز پیمانکار آمادگی خود را اعلام کرده است و قرارداد در مهر ماه بین شهرداری و پیمانکار بسته می‌شود تا به محض انعقاد قرارداد، کار خط اول مترو آغاز شود.

استاندار خوزستان گفت: لایروبی رودخانه کارون و حذف نیزارها از آن نیز یکی از مباحث جلسه بود و باید سازمان آب و برق که این وظیفه را برعهده دارد، این کار را انجام دهد. البته در حال انجام کار است، اما موانعی از نظر پرندگان مهاجر و ساحل برای حمل و نقل ماشین‌آلات داشتند که مقرر شد این موانع رفع شود، تا نیزارهای مجاور ساحل حذف شوند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به دو پارک زنان در اهواز و فعال شدن در مهر ماه، افزود: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال گردشگران زیادی به خوزستان می‌آیند،‌ باید بیشتر به فضای شهری و پارک‌ها توجه شود تا هر کسی وارد اهواز می‌شود، زیبایی بصری را ببیند. پارک زنان نیز مورد کوچکی در حوزه برق داشت که مقرر شد به سرعت مشکل رفع شود و شهرداری و شرکت توزیع برق اقدامات مورد نیاز را انجام دهند تا مردم به  نحو احسن از آن استفاده کنند


بازدید:۱۹