کد خبر: ۵۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳ 12 October 2024
مدیر شعب پست بانک خوزستان خبر داد:

اختصاص 70 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت اماکن مسکونی روستایی

سال گذشته برای 150 واحد مسکونی روستایی 70 میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی پرداخت کرده ایم، امسال نیز از 2 ماه گذشته که ابلاغ شده دستور پرداخت صادر کرده ایم.

 

جام جم آنلاین - خوزستان، علیرضا مهرآبادی شامگاه جمعه در حاشیه چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایر خوزستان اظهار کرد: پست بانک ایران در سطح کشور به عنوان بانک دولتی فعال است؛ در شهرها حدود 400 شعبه و بیش از 6 هزار نقطه تماس روستایی فعال دارد که این باجه ها به صورت مستقل زیرمجموعه شعب پست بانک هستند.

 

وی گفت: در خوزستان حدود 18 شعبه مستقل پست بانک و 257 باجه بانک روستایی وجود دارد.

 

مدیر شعب پست بانک خوزستان به اهم خدماتی که در باجه های مذکور ارائه می شود اشاره و عنوان کرد: کلیه خدمات پایه بانکی در حوزه روستایی، در یک سیستم پررنکینگ جامعه به مردم ارائه می شود که عملا برای مشتری نیاز به رفت و آمد بین شهر و روستا جهت خدمات نیست.

 

مهرآبادی اضافه کرد: همچنین برای صدور کارت الکترونیک بانکی نیز بیش از 180 دستگاه صدور کارت در روستاها نصب شده که مشتریان می توانند در روستاها خدمات دریافت کنند.

 

وی اظهار کرد: علاوه بر موارد مذکور، خدمات مشتریان سایر بانک ها را در درگاه های دیگر از جمله خودپردازها ارائه می کنیم.

 

انجام بیش از یک میلیون و 250 هزار تراکنش روستایی

به گفته مدیر شعب پست بانک خوزستان، بیش از 126 دستگاه خودپرداز در خوزستان نصب است که بیش از 110 دستگاه آن در روستاهای استان است و ماهانه بیش از یک میلیون و 250 هزار تراکنش در حوزه روستایی این دستگاه ها انجام می شود و در مجموع ماهانه حدود 5 هزار تراکنش الکترونیکی در حوزه پست بانک خوزستان صورت می گیرد.

 

مهرآبادی ادامه داد: با توجه به نرخ تصادفات و گزارشی که پلیس راهور اخیرا اعلام کرده می توان تاثیرگذاری خدمات را شاهد بود چرا که دیگر نیاز به رفت و آمد برای خدمات بانکی نیست. قطعا در ماه یک میلیون سفر کاهش پیدا می کند که برای مردم از جهت هزینه های عمومی، جاده ای، تصادفات و ... صرفه جویی به همراه دارد.

 

وی با بیان اینکه ما در حوزه بانکی نیز تکالیفی برعهده داریم، تصریح کرد: همچو بانک های دیگر تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، مسکن شهری، مسکن ملی، ودیعه مسکن، مشاغل خانگی، تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با بهره کم را داریم که در طول سال پرداخت شده است.

 

مدیر شعب پست بانک خوزستان گفت: طی سال های گذشته تقریبا به 100 درصد تعهدات در بخش های مذکور عمل کرده و اکنون در حال انجام و پرداخت است.

 

مهرآبادی افزود: علاوه بر این مثل دیگر بانک ها، خدمات رایج بانکی و تسهیلات عمومی را داشته و مشتریان عمومی بسیاری داریم که در حوزه شهرک های صنعتی، مناطق اقتصادی و امثالهم هستند، با توجه به نزدیکی باجه های پست بانک مورد اقبال آن ها قرار گرفته و از خدمات استفاده می کنند.

 

وی با اعلام اینکه در حوزه درگاه های الکترونیک نیز اینترنت بانک و همراه بانک، سامانه فعال، پویا و بروز است، عنوان کرد: سامانه پست بانک از سامانه های خوب بانکداری الکترونیک است و در خوزستان بیش از 220 هزار مشترک داریم که امیدواریم بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری در حوزه روستایی به مردم ارائه کنیم.

 

مدیر شعب پست بانک خوزستان از دیگر خدمات شاخص را تعامل با دهیاری ها خواند و افزود: برای اولین بار در نظام بانکی استان در زمینه طرح های درآمدزایی خرید خودرو، وسایل کار، حمل زباله، ماشین آلات مورد نیاز دهیاری ها و ... تسهیلات کم بهره بلند مدت در اختیار روستاهای خوزستان قرار داده ایم که این تعاملات همچنان ادامه دارد.

 

رتبه اول پست بانک خوزستان در توزیع ارز اربعین

به گفته مهرآبادی، پست بانک خوزستان در اربعین 1403 با توزیع ارز به بیش از 88 هزار و 585 نفر، رتبه اول ارز اربعین بین پست بانک های کشور و بین بانک های خوزستان را کسب کرده است. همچنین حدود 2 برابر بانک های ابر قدرت توزیع ارز داشته ایم که با افتخار بسیار زیاد افتخار خدمت به زائران اربعین حسینی را داشته ایم.

 

وی بیان کرد: در بیش از 100 روستای خوزستان توزیع ارز داشته ایم که از مراجعه به شهر جلوگیری شده است. توزیع ارز در کورترین نقاط روستایی، بازارچه ها و ترمینال های مرزی بوده است.

 

مدیر شعب پست بانک خوزستان در خصوص اقدامات حوزه مسکن روستایی گفت: سال گذشته برای 150 واحد مسکونی روستایی 70 میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی پرداخت کرده ایم، امسال نیز از 2 ماه گذشته که ابلاغ شده دستور پرداخت صادر کرده ایم.

 

مهرآبادی ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی هیچ منعی نداریم و انشالله بتوانیم کار را تسریع کنیم تا همچو سال گذشته تعهد 100 درصدی در زمینه پرداخت داشته باشیم.

 


بازدید:۶۳