کد خبر: ۵۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۱ تير ۱۴۰۰ 22 June 2021
تیر برق یا تیر زباله!!!

تیر برق‌هایی که در حال شکوفه دادن هستند!!!

زباله‌های رها شده در کف خیابان سلامت و بهداشت محیطی مردم را به خطر انداخته است و طبق دستورالعمل خدمات شهری شهرداری اهواز سطل‌های زباله خیابان‌های فرعی جمع‌آوری‌شده است. این تصمیم منطقی نیست اما همچنان بیشتر خیابان‌های فرعی سطل زباله ندارند.


* سازه نیوز-عباس نظری :شاید برای شما سؤال باشد که تیر زباله چیست؟!! و یا اینکه اصلاً مگر تیر زباله هم داریم؟ در ادامه تیر زباله را برای شما تشریح می‌کنیم. در واقع تیر زباله همان تیر برق‌های موجود در سطح شهر هستند که این روزها وظیفه جمع‌آوری و مراقبت از زباله‌ها را دارند! 


همان‌طور که در عکس مشخص است تیر برق نشان‌داده‌شده از شیره زباله‌ها تغذیه می‌کند! مثلاً این تیر برق چوبی است و ممکن است به‌خاطر تغذیه از شیره زباله‌ها در آینده شکوفه دهد و ثمره‌اش میوه زباله‌ای باشد! 

این یک طنز تلخ است که ثمره تلاش و مدیریت خدمات شهری شهرداری‌هاست. در بیشتر کوچه و خیابان‌های سطح شهر اهواز چنین تیر زباله‌هایی قابل‌مشاهده است. در واقع هر تیر برق نقش یک سطل زباله محله‌ای را ایفا می‌کند و اینجاست که شهرداری بابت این نقش می‌تواند از اداره برق تشکر کند چراکه این تیر برق‌ها جای خالی سطل‌های زباله را پرکرده است و هزینه زیادی را از دوش شهرداری برداشته است!


 قصه را زیاد طولانی نمی‌کنیم فقط امیدواریم مسئولین مربوطه به عمق این کلام پی برده باشند و اصل موضوع را گرفته باشند! تا قبل از اینکه تیر زباله‌ها شکوفه دهند فکری کنند و سطل‌های زباله را وارد عمل کنند.

 زباله‌های رها شده در کف خیابان سلامت و بهداشت محیطی مردم را به خطر انداخته است و طبق دستورالعمل خدمات شهری شهرداری اهواز سطل‌های زباله خیابان‌های فرعی جمع‌آوری‌شده است. این تصمیم منطقی نیست اما همچنان بیشتر خیابان‌های فرعی سطل زباله ندارند.

 منطقی‌تر این است که واحد خدمات شهری شهرداری در تصمیم خود تجدیدنظر کند و هر چه سریع‌تر سطل زباله‌ها را به خیابان‌ها برگرداند. در خصوص جمع‌آوری اتوماتیک زباله‌ها نیز باید گفت یکی از فواید و کاربردهای اصلی ماشین‌های اتوماتیک جمع‌آوری زباله جلوگیری از ارتباط مستقیم پاکبان‌های زحمت‌کش شهرداری با زباله است که باعث می‌شود دستان پاکبان‌های عزیز مستقیماً با زباله‌ها تماس نداشته باشد و ماشین به‌صورت اتوماتیک سطل زباله را جمع‌آوری و تخلیه کند. اما متأسفانه برحسب نظر مسئولین مربوطه پاکبان‌ها باید مستقیماً زباله‌های زیادی را از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری کنند که این نیز غیرمنطقی است. بهداشت محیطی برای سلامتی همه اقشار جامعه ضروری است.


کلام آخر: جناب شهردار و معاونین مربوطه سطل زباله تعریف دارد. لطفاً تعریف و کاربرد سطل زباله را مطالعه کنید.





*فعال اجتماعی در حوزه فنی و مهندسی