کد خبر: ۵۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰ 17 October 2021

آسیب دیدگی بیش از ۴ هزار واحد مسکونی در زلزله اخیر خوزستان

استاندار خوزستان با بیان اینکه حدود چهار هزار واحد مسکونی در زلزله اخیر خوزستان آسیب دیدند و ۲ تا سه روستا نیز تخریب کامل شد گفت: مرحله کمک‌های اضطراری به آسیب‌دیدگان انجام شده و در حال حاضر در حال تامین کمک‌های اولیه و اسکان موقت برای زلزله زدگان هستیم.
له گزارش سازه نیوز : صادق خلیلیان شامگاه (شنبه ۲۴ مهر) در مصاحبه تلویزیونی پیرامون زلزله اخیر در خوزستان اظهار کرد: این زلزله که هم اینک ۱۲ روز از آن گذشته است خسارت‌هایی را در بخش‌هایی از اندیکا، ایذه و مسجدسلیمان وارد کرده و مرکز آن استان همجوار بود اما خسارت هایی که وارد شد بیشتر در بخش چلو در اندیکا بود.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه حدود چهار هزار واحد مسکونی در این حادثه آسیب دیدند و ۲ تا سه روستا نیز تخریب کامل شد افزود: خسارت‌هایی که به منازل وارد شد گسترده‌تر است چرا که واحدهای مسکونی که در این مناطق داریم سنگ چین هستند که به محض اینکه آسیب ببینند دیگر قابل زندگی کردن نیستند.

 

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار واحد مسکونی به این ترتیب آسیب دیدند که برخی از آنها خسارت کامل دیدند اضافه کرد: برخی از منازل نیز آسیب‌هایی دیدند که هر چند با خطراتی همراه است اما مردم ممکن است در آنها زندگی کنند.

 

خلیلیان تصریح کرد: اولین کاری که ما باید انجام می‌دادیم در اختیار قرار دادن چادر به زلزله زدگان بود که خوشبختانه از طریق هلال احمر پوشش کاملی در این زمینه صورت گرفت و همچنین مواد غذایی در اختیار آنها قرار داده شده و هم اکنون در حال تامین سایر مایحتاج آنها هستیم.

 

وی عنوان کرد: خوشبختانه زلزله زمانی به وقوع پیوست که عشایر ما در حال کوچ و بازگشت به منطقه بودند و تنها حدود ۲۰ نفر بر اثر این زلزله مجروح شدند که همگی آنها به صورت سرپایی مداوا شدند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه خسارت‌هایی که وارد شده بیشتر به منازل است و یک مقدار هم راه‌های روستایی و جایگاه های دام آسیب دیده ابراز کرد: کمک‌هایی که انجام دادیم شامل چادر، پتو و مواد غذایی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه مرحله کمک‌های اضطراری انجام شده و در حال حاضر در حال تامین کمک‌های اولیه و اسکان موقت برای زلزله زدگان هستیم اذعان کرد: از زمان بروز حادثه دو نوبت در منطقه حضور پیدا کردم همچنین آقای رئیس جمهور تماس داشتند و وزیر کشور نیز پیگیری روزانه دارند.

 

خلیلیان یاد آور شد: سایر کمک‌ها نیز در راه است و امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله هلال احمر، گروه‌های جهادی، سپاه پاسداران و بسیج و سازماندهی همگانی شرایط را برای زلزله زدگان بهبود بخشیم.
برچسب ها: زلزله اندیکا
معصومه سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
0
ناراحتکننده بود
شاکری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
0
انشالا پیگیری مشکلاتمان درراس امور کاری استان قرار بگیرند
زایری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
0
شکر که خسارت جانی نداشته