کد خبر: ۵۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰ 22 October 2021
رییس بنیاد مسکن خبر داد

آغاز بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا از امروز خبر داد و گفت: این کار باید به فوریت به اتمام‌ برسد.

به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایرنا:اکبر نیکزاد در حاشیه بازدید از روستای زلزله زده سرشط اندیکا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از دقایق ابتدایی زلزله در منطقه  اندیکا همه مسئولان به فوریت وارد عمل شدند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز سریعا وارد عمل شد و در منطقه حضور پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در روزهای ابتدایی زلزله، بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده اندیکا بحث تشکیل پرونده و ارزیابی خسارات را انجام داد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای بازسازی فوری مناطق زلزله زده اندیکا، گفت: براساس این دستور بنیاد مسکن وارد عمل شده است. در این زمینه حدود ۳ هزار واحد آسیب دیده از زلزله داریم که یک هزار واحد باید تخریب و نوسازی شود و ۲ هزار واحد دیگر نیز باید تعمیر شود.



نیکزاد عنوان کرد: بنیاد مسکن کشور و همچنین مسئولان استانی بنیاد مسکن در این منطقه حضور دارند و خوشبختانه بحث تشکیل پرونده واحدهای آسیب دیده از زلزله نهایی شده است.

وی افزود: آواربرداری واحدهای آسیب دیده از زلزله آغاز شده است. در بحث تامین و ارسال مصالح نیز هماهنگی های لازم انجام شده است.

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: همه شرکت های تابعه بنیاد وارد عمل شده اند و مقداری مصالح ساختمانی اعم‌ از میلگرد و... در مسیر است تا به اندیکا برسد.

نیکزاد با بیان اینکه بحث بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا از امروز آغاز می شود و باید به فوریت به اتمام‌ برسد، ادامه داد: در برخی از مناطق مثل روستای سرشط فرصت آنچنانی نداریم زیرا تا حدود یکماه یا ۴۰ روز آینده برودت هوا اجازه کار را نخواهد داد.



وی افزود: در این مناطق کار به صورت سه شیفت انجام خواهد شد تا پیش از فصل سرما واحدهای مردم با محوریت خود مردم ساخته شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: همه بازسازی های بنیاد مسکن با محوریت خود مردم است و خوشبختانه مردم نیز در این زمینه مشارکت بسیار خوبی دارند.